Kiállítói alapinformációk


Az alábbi információk a borszakma szereplőire vonatkoznak. Amennyiben Ön gasztronómai vagy más területről érkező kolléga, kérjük, vegye fel velünk a kapcsolat!

Ugyan miért állítsak ki a VinCE Budapesten?

Az alábbiakban egy rendhagyó kiajánlót tartanak a kezükben vagy láthatnak képernyőjükön. A rendezvény hangzatos című fejezetekbe való rendezése helyett azokat a kérdéseket válaszoljuk meg, amelyeket Ön tesz fel, akinek véges költségvetésből kell gazdálkodnia, és alaposan szeretné mérlegelni, hogy megéri-e kiállítani.

1. Mi az a VinCE Budapest?

Ha Ön borral foglalkozik, és még nem hallott rendezvényünkről, akkor kérdezze meg szomszédját, vásárlóit, üzletfeleit vagy írja be böngészője keresőjébe. A soron következő 6. VinCE Budapest nemzetközi ismertségét jelzi, hogy míg a hazai borászoknak csak most küldjük ki a kiajánlót, már 21 külföldi pincészet jelentkezett (francia, osztrák, roman és horvát borászatok).
Az előző évek programját, előadóit, kiállítóit a 2015.vincebudapest.hu oldalon a VinCE menüpontra kattintva érheti el.
Amennyiben kíváncsi az előző Wine Show összegyűjtött sajtómegjelenéseire, szívesen elküldjük önnek a vaskos olvasmányt.

2. Egyes fesztiválokon az eladott pohár borból van bevételem. Másutt nincs bevétel, locsolom a bort, de ott meg nem kell fizetni a standért. A VinCE-n bevétel sincs, standdíjat is kell fizetni, akkor miért vegyek részt rajta mégis?

Valóban egyre több boresemény van országszerte, és ezek közül valóban egyedülálló a VinCE Budapest az anyagiak tekintetében (is). Azonban számos érvünk van a VinCE Budapest mellett:

–      Az ötcsillagos helyszín pompás, elegáns – már a környezet minőséget sugall. 
–      A VinCE Budapest Wine Show-n csak minőségi, VinCE-teszten már bizonyított borászatok állíthatnak ki, így ön garantáltan jó társaságban lesz!
–      A VinCE-n is lehet közvetlen bevétele: a palackos értékesítésnek semmi akadálya – és a tapasztalat szerint a vendégek ki is használják, alaposan bevásárolnak.
–      A VinCE szolgáltatásaiban is első osztályú rendezvény, kezdve az ajándékba adott pohártól a katalóguson át az elektronikus beléptető rendszerig. Igazi, európai szintű rendezvény. 
–      A VinCE nem csak egy rendezvény. Sokkal többet adunk önnek a pénzéért egy kiállítói asztalnál. Ahogy egy „privát bankár” foglalkozik a bankban kiemelt ügyfeleivel, úgy foglalkozunk mi is minden kiállítónkal. Most indul ugyanis új, tanácsadói szolgáltatásunk, a Private Expert, amely minden kiállítónknak jár! Legyen az technológia, érlelési potenciál, marketingstratégia vagy éppen design, szakembereink az előre egyeztetett időpontban felkeresik standját, és megválaszolják kérdéseiket (erről részletesebben a 16-os pontban).
– Az úgynevezett “locsolás” kordában tartható, erre is számos megoldás létezik, melyeket örömmel megosztunk önnel!

 3. Ha exportálni szeretném a boraimat, hasznos lehet a VinCE?

–      Garantáltan itt találkozhat a legtöbb külöldi szakemberrel. A VinCE 100 főt vendégül lát (repülőjegyet vásárol, honoráriumot fizet, biztosítja étkezésüket és extra programokat szervez). Rajtuk kívül többszáz külföldit invitálunk. A külföldi résztvevőket megtalálja a weboldal Szakmai vendégek menüpontja alatt.
–      A vendégeken kívül az előadások is segíthetnek önnek, ahol neves külföldi szakértők, Master of Wine-ok adnak pénzre váltható tanácsokat.
–      Idén először bevezetjük a könnyen kezelhető Meeting Organizer-t, amellyel pár kattintással leegyeztetheti a találkozót a választott szakemberrel. A találkozó a kiállítók számára január 30-ától lesz elérhető.

4. Mennyi a kiállító díj és mit kapok érte?

 –      A standdíj (kiállítói díj) évek óta változatlan: egy normál stand (195 cm hosszú, 90 cm széles asztal) 160 000 Ft + áfa. Amennyiben még idén (2014-ben) kiegyenlíti a díjat, kedvezményes, 140 000 Ft + áfa áron kapja meg a standot. Ha kiemelt helyet szeretne, ezt 20 000 Ft felár megfizetésével teheti meg. A kiemelt helyeket citromsárgával jelöljük a térképen.
–      A stand mellé jár egy oldal a vendégeknek ingyenesen adandó katalógusban (A/6-os formátum).
–      A kiállító nevét és webcímét feltüntetjük a VinCE Magazin februári számában és a rendezvény weboldalán.
–      Ezen kívül térítésmentesen rendelkezésére áll a korábban említett Meeting Organizer program és a Private Expert szolgáltatás.

5. Lehetünk-e ketten (két borászat) egy kiállítói asztalon?

–      Igen, de ez esetben 20 000 Ft + áfa felár megfizetése szükséges standonként (10 000 kiállítónként) a plusz adminisztráció miatt.
–      A megosztott stand esetén a katalógusoldal is megosztott.
–      A kiállítói jegy, a jég és az ásványvíz azonban nem standonként, hanem borászatonként értendő.

6. Jelentkezhetek-e eleve fél standra?

–      Igen, ez esetben mi keresünk ön mellé szomszédot.

7. Jelentkezhetek kiállítónak?

 –      Amennyiben Ön vagy kereskedője küldött már be bort valamely tesztünkre, és az ért már el 4 vagy 5 csillagos minősítést, akkor akár azonnal is jelentkezhet.
–      Ha még nem küldött be bort, vagy küldött, de nem ért el 4 csillagot, akkor van lehetőség bor beküldésére, a mintaküldés természetesen ingyenes, információ a teszt@vincemagazin.hu címen kérhető.

8. Valóban ott lesz minden szakértő, aki számít?

–      A VinCE Budapest mesterkurzusaival és workshopjaival országos és nemzetközi hírnevet szerzett. A nagy nevű előadók és a kóstolható ikonborok együtt óriási vonzerőt jelentenek, ezért a borszakma résztvevői nem hagyják ki eseményünket.
–      A gasztronómia szereplői naptárában ugyancsak kőbe vésett datum a VinCE, de konkrét meghívásokkal erre rá is segítünk.
–      Minden szakmabeli igényelhet 50%-os kedvezménnyel szakmai belépőt, így egy szerényebb keresetű sommelier is része lehet eseményünknek. A szakmabeliek hátterét ellenőrizzük.
–      Továbbá adunk belépőt pályázat útján a Sommelier Szövetség Tagjainak és a legfontosabb borbeszerzőknek.
–      A szakértők kitűzőt / nyakbaakasztható névkártyát adnak, hogy ön tudja, ki az, akit esetleg kiemelt szortimenttel kell kínálni. A szakmai vendégeket ugyancsak elérheti a Meeting Organizer programon keresztül.
–      Ön kiállítóként 3 x 3 belépőt kap, ha ennél kevesebbre van szüksége, jegyét tetszőlegesen továbbadhatja.

9. Megválaszthatom, hogy hol lesz a standom?

–      Természetesen. Idén új, minden korábbinál és minden rendezvénynél demokratikusabb és transzparensebb rendszer szerint lehet kiválasztani a standokat.
–      A kiválasztás a befizetések sorrendjében történik. Aki az előleget megfizette, az lefoglalhatja kiállítóhelyét, a foglalt asztalokat pirossal jelöljük a térképen.

9. Kerülhetünk-e egymás mellé a borvidékünk többi borászatával?

–      Természetesen. A fenti elv alapján a társulások is kiválasztjatják helyüket, és a standdíjak előlegének megfizetésével le is foglalhatják azokat.
–      A borvidékek jó elkülöníthetősége érdekében számos látványelemet lehet bevetni a belső rendezvénykaputól a növénysorral vagy teremfallal való szeparálásig, de további javaslataink is vannak.

10. Beülhetek én is előadásokra?

–      Természetesen, de az előadásokra (mesterkurzusok és workshopok) ugyanúgy jegyet kell vásárolnia, mint bárki másnak.
–      A rendezvény közeledtével azonban általában tudunk kedvezményes, sőt bizonyos előadásokra ingyenes belépőt biztosítani, ezeket először kiállítóinknak ajánljuk fel. Erre azonban nincs garancia.

11. Nem csak szakmabeliek jönnek a VinCE Budapestre. Nekik miért locsoljam a boromat?

–      A VinCE „civil”, avagy nem szakmabeli vendégei 8–12 000 Ft-ot fizettek belépőjükért, ami nem kevés, de nekik megéri, mert komoly borimádók. Vagyis az ön számára potenciális vásárlók. Gyakori a helyben leadott rendelés, de lehet, hogy ön csak azt veszi észre, hogy egyes kereskedők több bort rendelnek öntől – mert a vásárlók keresik a borát.
–      Van egy szűk létszám, aki a szervezők VIP vendége. Ezek többnyire befolyásos vállalatvezetők (de szép számmal előfordulnak politikusok, diplomaták is), akik talán cégük legközelebbi trainingjének helyszínéül választják az ön pincészetét vagy céges ajándékot vásárolnak majd öntől.

12. Bepakolás, tárolás, kipakolás és más szükséges információk – honnan tudom, hogy mit, hogyan?

–      Minden kiállító a rendezvény előtt 2–3 héttel megkapja a minden információt tartalmazó értesítőt.
–      A korábbi évek tapasztalataiból okulva minden egyes kiállítót telefonon is megkeresünk, hogy esetleges kérdéseit megválaszoljuk.

13. Nem lesz tömegnyomor? 

–      Nem, ugyanis törvény szabályozza a zártkörű rendezvények hasznos négyzetméterre eső létszámát, amit szigorúan betartunk. Tavaly éppen ezért már a rendezvény előtt leállítottuk a szombati napra való jegyvásárlást, és a helyszínen sem lehetett venni erre a napra.
–      Ennek ellenére egyes különösen népszerű standok kiállítói tapasztalhattak tömegjeleneteket – ez a népszerűség átka. De ennek kiküszöbélésére is van ötletünk!

14. Van-e lehetőség többre, mint egy kiállítói asztal? Valami extrára?

–      Hogyne, számos lehetőség van! A stand melletti tárgyalóhelyiségtól az online kóstoltatás–véleménykérés workshopon át az elnöki lakosztályban tartandó exkluzív kóstolóig!
–      Amennyiben ezekre kíváncsi, keressen minket!

15. Mit jelent pontosabban a Meeting Organizer?

–      Ez egy webes applikáció, amelybe minden kiállító, előadó és szakmai vendég automatikusan belépést kap.
–      Az alkalmazás segítségével könnyen egyeztethet időpontot egy vagy több kiválasztott partnerrel / leendő partnerrel.
–      Az alkalmazás lényege, hogy ön időzíteni tudja vendégeit, illetve olyanokat is elhívhat, akik esetleg e meghívás nélkül elsétálnának standja mellett.
–      A meghívott természetesen visszaigazolja, hogy elfogadja a meghívást, és a rendszer mindkét félnek emlékeztetőt küld a találkozó előtt.
–      A Meeting Organizer 2015. január 30-ától lesz elérhető.

16. Mit jelent pontosabban a Private Expert?

–      Ez egy plusz, amit kiállítóinknak adunk, mégpedig azért, mert a mögöttünk álló 5 VinCE Budapest és 3 VinCE Balaton után látjuk, hogy egyes kiállítók sikeresen zárnak egy rendezvényt, míg mások kevésbé elégedettek. Nekünk és szakembereinknek van elég tapasztalatunk, hogy segítsünk önnek kihozni a rendezvényből a maximumot. Hívjon minket, ha bármilyen kérdése, kétsége van! A Private Expert telefonszám január 15-étől lesz elérhető.

–      De nemcsak a VinCE Budapesten való hatékonyságát tudjuk fokozni ötleteinkkel, tanácsainkkal, hanem a tervei megvalósításában is tudunk segíteni. Egy minimum 10 fős, szakértőkből álló csapat formálódik, akik az ön számára szükséges területeket fedik le. Nevüket és rövid bemutatásukat január 30-án tesszük közzé, ön ekkortól foglalhat náluk időpontot.


Error. Page cannot be displayed. Please contact your service provider for more details. (17)